Tuesday, July 16, 2013

Pelik!! Pertandingan Memakai Lebah

pakaian lebah 1CHINA, para menonton memerhatikan penjaga lebah Wang Dalin semasa pertandingan 'bee-bearders'

(memakai lebah) pada 16 Julai, 2011 di Shaoyang, Provinsi Hunan China.
Wang Dalin memenangi pertandingan menewaskanrakannya yang juga penjaga lebah Lu Kongjiang selepas menarik 26.86kg lebah keatas tubuhnya dan hanya dilindungi oleh sepasang seluar pendek dan cermin matarenang.
(Gambar oleh ChinaFotoPress / Getty Images) 17/07/2011

Wang Dalin, 42,menyertai pertandingan 'bee-bearders' bersama-sama denganrakannya peminatyang juga lebah LuKongjiang dalamcabaran itu, yangberlangsung diwilayah BandarShaoyang.

Kedua-dua Wang danLu, 20 - berpakaiansepasang seluar pendek danperlindungan mukatermasuk cermin matadan palam hidungsambil berdiri di atassatu set jangkamasaselama sejam ketika menggunakan lebahratu untuk menarikkawanan serangga kepada badan-badan mereka.

Dan selepas 60 minitWang telah diisytiharkan sebagai pemenang, setelah berjaya menariksejumlah 26.86kglebah berbanding dengan Lu, yanghanya mampu hanyadi bawah 23kg.

Meskipun usaha yang mereka lakukan ini, namun masih lagi tidak berjayamemecahkan rekod dunia lebah paling banyak, 'dipakai' di satu-satu masa.Penghormatan yang dimiliki oleh pelatih haiwan Amerika, Mark Biancaniello, yangberjaya menarik sejumlah 39.5kg lebah pada badannya pada tahun 1998.

'Bee-bearders' telah dicipta di Rusia padatahun 1830 dan pada asalnya terhad untukmenarik lebah pada muka seseorang,menggunakan ratu lebah di dalam sangkar yang ditempatkan secara strategik. Walau bagaimanapun lebihbaru-baru ini, amalan ini telahdiperluaskan kepada yang meliputiseluruh tubuh dengan lebah, kerana ia menyediakan lebih banyak ruang untukjumlah serangga yang lebih besar untukhinggap.
Lain-lain yang terkenal mengenai 'bee-bearders' termasuk pasangan CinaWenhua Li dan Yan Hongxia, kedua-duanya telah dikerumuni lebah semasamajlis perkahwinan mereka pada tahun 2009

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive