Tuesday, July 23, 2013

Sham (Kamikaze) Minta Ashraf Muslim Tidak Dikritik

Sham 1Komposer dan penceramah bebas Sham (Kamikaze) meminta mana-mana pihak tidak lagi mengkritik langkah pelakon Ashraf Muslim yang

memiliki isteri kedua iaitu bekas kru produksi televisyen, Wan Sakinah Ahmad Saburi.

Mereka berkahwin di Bangkok, Thailand pada 7 Julai lalu.

Sham atau nama sebenarnya Shamril Mohd Salleh, 37, berkata, sebagai individu yang hanya melihat dan sekadar membaca mengenai perkembangan Ashraf di media, orang ramai tidak ada hak untuk menilai perilaku pelakon itu baik mahupun buruk.

"Dalam kes Ashraf ini, siapakah kita untuk menilai seseorang tak kiralah sama ada ia adalah satu perkara baik atau buruk.

"Takut nanti jika penilaian itu menjadi hal lain pula, seolah-olah kita menidakkan takdir Allah. Kita kena ingat setiap perkara yang berlaku, Allah sudah rancangkan.

"Jadi lebih baik kita diam sahaja dan doakan yang terbaik buat Ashraf sekeluarga," katanya.

Sham diminta mengulas mengenai Ashraf yang juga merupakan pengamal perubatan Islam mencetuskan kontroversi apabila dia mengaku telah berkahwin kali kedua dan perkahwinan itu dibuat tanpa pengetahuan isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman, 26.

Ashraf Muslim

Hal sama juga berlaku kepada Sham pada tahun lalu apabila dia menjadi tumpuan ramai gara-gara dikatakan sudah beristeri untuk kali kedua dengan wanita bernama Nurul Halimin tanpa pengetahuan bekas isteri pertamanya (ketika kejadian mereka belum bercerai), Farazila Abdul Jabar, 32.

Bagaimanapun Sham menafikan gosip tersebut namun tidak lama selepas itu wajah isteri baharu Sham didedahkan sebuah laman blog iaitu seorang janda anak satu dan mereka telah berkahwin pada 16 Januari 2012.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive