Buat Duit Sambilan Dari Rumah

My Ping in TotalPing.com
Powered by Blogger.

Saturday, June 29, 2013

Rawatan Spa Paling Aneh di Dunia

2013-06-28_213341Spa jadi salah satu kegiatan kegemaran baik lelaki atau wanita saat bercuti. Beberapa destinasi ini punya spa yang paling aneh

yang pernah ada. Spa ular hingga bir, yang mana pilihan anda?
Pelanggan spa menyukai treatment yang berbeza, seperti menggunakan coklat, sos barbeku.Treatment spa yang tidak biasa ini membuat spa dengan timun dan alpukat tidak lagi begitu menarik.
Berikut berbagai 9 treatment spa paling aneh di dunia seperti ditengok dari CNN Travel.
1. Urutan Ular di Israel

Ular-ular di utara desa kecil Israel, Talmei Elazar, punya fungsi lain iaitu mengurut orang. Carniverous Plant Farm Terdapat Barak adalah tempat nurseri untuk tanaman yang memakan tikus, serangga dan mamalia kecil.
Di sana, ular king kobra tak berbisa dan ular jagung akan melata dan meliuk-liuk di atas tubuh anda.Ular-ular ini sangat bagus dalam meredakan migrain. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 250 .
2. Treatment Reiki dengan Kuda di Australia


Dalam seni Reiki Jepun, tenaga penyembuh disalurkan dari pengamal ke pesakit / pelanggan untuk memperbaiki ketidakseimbangan fizikal dan emosional. Di Victoria, Australia, pengamal yang menyalurkan tenaga ini adalah  kuda.
Pada Free Rein Australia, kuda-kuda bertugas mengurut pelanggan dengan muncung. Mereka boleh menggantikan getaran tenaga rendah pelanggan dengan medan elektromagnet yang lebih tinggi.
Pada treatment ini, para pelanggan berbaring di tempat tidur urut di atas katil. Kuda-kuda memutuskan sendiri akan mengurut siapa saja dengan muncung. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 145 .

3. Treatment Rambut dengan Sperma Lembu di London

Di salon kelas atas milik Hari Salem di London, pelanggan akan disajikan dengan treatment spa menggunakan sperma lembu.Pemiliknya menamakan penemuan ini Viagra untuk rambut.
Treatment ini dibuat dari air mani lembu yang diimport dari Scotland. Lalu air ini dicampur dengan akar katera  dari Iran. Malangnya, sekarang treatment ini tidak ditawarkan lagi.
Sekarang salon ini menawarkan kaviar untuk akar rambut dan treatment blow kering menggunakan serbuk berlian dan serbuk meteorit.
4. Membungkus Badan dengan Jerami di Itali

Menggunakan batang gandum untuk membungkus badan telah menjadi terapi spa treatment di utara Itali sejak 1903. Ini adalah selimut tumbuhan yang unik.
Penemuan ini disempurnakan Hotel Heubad. Jerami dipercayai boleh menarik keluar racun, merangsang metabolisme dan menguatkan sistem kekebalan tubuh.
Jerami dituai dari padang rumput Alpe di Siusi, Itali pada pagi hari ketika seluruh minyak etherealnya masih ada. Namun, baru-baru ini jerami dicoret dari klasifikasi treatment penyembuh oleh kerajaan.Harga untuk treatment ini sebanyak USD 42

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive