Buat Duit Sambilan Dari Rumah

My Ping in TotalPing.com
Powered by Blogger.

Thursday, May 23, 2013

Budak Berumur 10 tahun jadi Pereka Fesyen Terkenal

cecilia-cassini-1FAKTOR usia tidak mesti dijadikan batasan untuk berkarya. Hal itu dibuktikan oleh
designer muda berasal Amerika Syarikat, Cecilia Cassini.
”Aku adalah designer termuda di Amerika,” cetus gadis kecil yang baru berusia 10 tahun itu .

Minat Cecilia di bidang fesyen telah terlihat sejak usianya jauh lebih muda. Ketika itu, neneknya memberikan hadiah sebuah mesin jahit pada ulang tahunnya yang ke enam. Sejak itulah gadis penuh bakat ini tidak berhenti menjahit dan menciptakan design pakaiannya sendiri.
”Aku tahu aku ingin menjadi seorang desainer begitu aku dilahirkan,” ujarnya

Cecilia pun rajin mengikuti banyak kursus menjahit guna mengasah kemampuannya. Sudah tidak terhitung lagi jumlah jarum mesin jahit yang patah olehnya selama belajar menjahit.
Satu hal yang pasti, design muda berasal Encino, California, ini tahu benar pakaian seperti apa yang diimpikan oleh banyak gadis kecil lain seusia dirinya. Ornamen mengilap, manik-manik, pita terang, saku kecil yang manis, serta tekstur menarik menjadi ciri khas busana yang didesign olehnya.

Dalam mereka busana, Cecilia mendapatkan inspirasi dari banyak orang dan sumber seperti majalah fesyen. Akan tetapi, sering kali ia mendengarkan suara hati dan mengikuti imaginasinya sendiri.

Meskipun tidak memiliki hubungan keluarga dengan designer terkenal Amerika di abad ke-20 Oleg Cassini, Cecilia memiliki cukup karisma untuk membuat namanya dikenal publik. Ketika ini, dia diwakili oleh bekas manajer Kim Kardashian, teman ibunya, yang membantu meluncurkan lini fesyennya dan menghubungkannya dengan butik anak-anak di London, Tough Cookie’s, yang menjual rekaanya

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive