Buat Duit Sambilan Dari Rumah

My Ping in TotalPing.com
Powered by Blogger.

Friday, April 5, 2013

Gara–gara cantik dibuli rakan sekolah,lalu gantung diri

GantungDiri1

Seorang gadis berusia 13 ditemukan tergantung di bilikya.kerana..

tak tahan dengan siksaan yang dilakukan rakan-rakannya di sekolah. Sebab, dia dianggap cantik dan membahayakan.
Poppy Bracey ditemukan tergantung di bilik tidurnya setelah kembali ke rumah dari sekolahnya di Manchester. Remaja itu sempat dilarikan ke hospital, namun nyawanyatidak dapat diselamatkan lagi.

Pasukan penyiasat menduga Poppy melakukan hal itu kerana merasa tersiksa akibat tekanan yang diterimanya di sekolah. Hal ini mengundang perbincangan lebih 1000 pelajar sekolahLowton, Leigh, di internet. Mereka menyebut Poppy korban cemburu beberapa rakannya yang merasa tidak senang dengan kecantikan gadis itu.
"Mengapa seseorang ingin mengganggu dia?? Selain cemburu," tulis salah seorang siswa. Ada juga seseorang bernama Kayleigh Midgley yang menulis,"Kamu mengejutkan dan membuat mereka malu. Aku berharap para b******s itu merasa sangat bersalah."

Poppy  tinggal di Leigh pada saat kematiannya. Nick Hudson dari Children and Young People's Services mengatakan kematian Poppy yang sebelum waktunya itu sungguh tragis. "Hal ini mengejutkan dan ramai yang bersedih," ucapnya.
Sementara Emma-Jane Cross, dari badan pencegahan kekerasan remaja (Beatbullying) mengatakan kematian Poppy merupakan kenyataan tragis atas buli Sehingga hal ini menjadi perhatian bahagia pihak yang memiliki keluarga atau kerabat yang masih remaja.
"Ini sangat penting bagi remaja yang sering diganggu, untuk mengetahui bahawa mereka tidak sendirian. Ada orang-orang di sekitar mereka yang dapat diajak bicara. Ada yang boleh memberi bantuan serta tindakan yang dapat diambil untuk mendukung mereka," paparnya.
Pemerintah harus memasukkan secara mendesak program pencegahan buli di setiap sekolah. "Harus ada pemberian penjelasan kepada guru, remaja, dan keluarga untuk memberi dukungan mengalahkan buli,
Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive