Buat Duit Sambilan Dari Rumah

My Ping in TotalPing.com
Powered by Blogger.

Sunday, April 14, 2013

RAHSIA AWEK KOREA NAMPAK CANTIK

 

Tips-Cantik-Ala-Wanita-KoreaTernyata ada rahsia dibalik wajah mulus awek korea . Sebagian memang lahir dengan wajah yang cantik, namun sebagian lain melakukan beberapa hal untuk mendapatkan kecantikan tersebut.

Operasi plastik.
Sudah tak aneh lagi jika awek Korea, termasuk para artisnya, melakukan operasi plastik untuk terlihat lebih menarik. Biasanya bahgian wajah yang mereka perbaiki bentuknya adalah hidung, kelopak mata, dagu, dan pipi.
BB cream.
BB cream adalah krim wajah sejenis foundation yang memiliki formula untuk melembabkan, menghaluskan, mencerahkan, sekaligus memperbaiki tekstur kulit agar kenyal dan putih.
Eye liner.
Untuk memperbaiki tampilan mata khas awek Korea yang sipit dan sayu, maka mereka menggunakan eye liner agar mata tampak besar dan tajam. Ini adalah kosmetik HAndalan awek Korea.
Alis alami.
Jika Kamu perhatikan alis mata Awek Korea, maka akan nampak bahAwa alis mereka tak dicukur dan dibentuk hingga tinggal segaris seperti yang biasa dilakukan oleh awek sini. Alis mereka hanya dirapikan saja agar tetap nampak alami.
Tabir surya.
Awek Korea tak mendapatkan kulit mulus mereka tanpa usaha. Mereka menjaganya dengan berbagai perawatan termasuk menggunakan tabir surya atau sun block.
Makanan alami.
Jika Kamu perhatikan dalam banyak drama Korea, makanan yang kerap mereka makan adalah makanan alami seperti kimchi, iaitu sayur sawi, dan juga ikan-ikanan. Sangat jarang tampak mereka mengkonsumsi junk food bukan? Gaya hidup seperti ini yang merupakan rahsia mereka mendapatkan kulit yang sihat dan cantik.
sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive