Buat Duit Sambilan Dari Rumah

My Ping in TotalPing.com
Powered by Blogger.

Sunday, March 10, 2013

Jimmy Palikat Ingin Jadi Petani

jimmy

Penyanyi lagu Anak Kampung, Jimmy Palikat, 34, mengakui dalam perancangan untuk mengusahakan aktiviti pertanian sebagai salah satu sumber pendapatan

selain menyanyi.

Katanya, dia sedar bidang nyanyian tidak menjanjikan pendapatan tetap untuk menyara kehidupan keluarganya.

"Saya tahu bukan senang untuk berada dalam industri ini, lagu saya juga tidak akan bertahan lama, lagi pula untuk mencipta lagu baru yang popular bukan mudah.

"Oleh itu saya merancang untuk bercucuk tanah di kampung, saya sedang fikirkan tanaman yang sesuai dan mendatangkan hasil seperti cendawan," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi, di sini, Jumaat.

Jelas Jimmy, sebelum bergelar penyanyi, dia bekerja dalam bidang pembinaan, namun terpaksa berhenti bagi menumpukan perhatian kepada industri muzik.

Katanya, buat masa ini dia masih bergantung kepada lagu Anak Kampung sebagai sumber pendapatanya.

"Saya sedang dalam proses untuk cipta lagu baru namun ia bukan perkara yang mudah kerana genre saya berlainan tidak seperti lagu-lagu cinta.

"Saya lebih suka mencipta lagu yang dekat dengan semua orang dan mudah diterima," katanya.

Tambahnya dia sudah mencipta puluhan lagu namun masih tidak yakin dapat menandingi lagu Anak Kampung.

"Saya tahu jangkaan orang kepada lagu baru saya nanti adalah sangat tinggi, jadi saya mesti beri yang terbaik.

"Lagu Anak Kampung juga antara puluhan lagu daripada koleksi ciptaan saya," katanya.

Dalam pada itu, Jimmy yang berasal dari Tambunan, Sabah ini belum terfikir untuk berpindah ke Semenanjung.

"Buat masa ini tidak terfikir lagi, anak-anak saya masih bersekolah di Sabah, lagi pula tiada kepentingan yang memaksa saya untuk pindah lagi.

"Setakat ini saya hanya datang Kuala Lumpur ketika ada urusan dan persembahan sahaja,"

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive