Monday, October 28, 2013

Rihanna Berpakaian Menutup Aurat Bergambar Di Depan Masjid Di Abu Dhabi

ririFoto-foto itu dimuatnaiknya melalui akaun Instagram @ badgalriri,

Minggu (20/10). Rihanna muncul anggun dan sederhana dengan jumpsuit hitam.
Ia juga menutup auratnya dengan balutan hijab berwarna senada. Rihanna sempat berpose di beberapa kawasan di persekitaran masjid
Sheikh Zayed Grand di Abu Dhabi.
Gelombang reaksi peminat langsung meletup ketika foto-foto tersebut dipamerkan sang pelantun 'Umbrella'. Ada yang memuji, namun ada juga yang menyayangkan pose-pose Rihanna yang dinilai tak sopan.
"I love Rihanna but then posing so seductively in front of the mosque is so disrespectful," tulis pengguna Twitter dengan akaun
@ NNTSHA_NAT.
"Rihanna modelling in the Sheikh Zayed mosque is just plain wrong. Who let her in? "Tulis pengguna yang lain,
@BinttAlthee.

Dipetik TheNational, Isnin (21/10), Sheikh Zayed Grand Mosque adalah masjid terbesar di Abu Dhabi, dan menjadi tempat yang menarik perhatian para pelancong. Jutaan pengunjung datang ke tempat itu tiap tahun.
Non muslim dibenarkan masuk ke lingkungan masjid, namun kakitangan tetap meminta pengunjung mematuhi peraturan yang ada dengan menggunakan busana sopan dan tertutup. Peraturan itu termasuk mengenakan abaya dan shayla, atau busana muslim (yang tak ketat) dan hijab.
"Rihanna may look gorgeous and all but she s covering her head out of fashion not out of respect for the mosque," tulis pengguna Twitter @ NAUF_z atas busana Rihanna.
Namun, ada juga kicauan yang meilai bahawa busana yang dikenakan sang penyanyi sudah cukup sopan. "I don't see how Rihanna posing adjacent to a mosque in Abu Dhabi is disrespectful. If anything she s showing respect by supporting the hijab, "bela @ mila_iggy.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive